vereint im Gesundheitswesen Droge Plan 2013 http://onlinepillen.ch/ Glenn Gould gut temperierten Klavier
Links: http://ydronaftes.gr/viagra-greece.html and http://ydronaftes.gr/cialis-greece.html
Πόρτο Χέλι - Το Βυθισμένο υδροπλάνο της Κοιλάδας

κείμενο-φωτό: Κώστας Λαδάς

Η Κοιλάδα βρίσκεται πριν το Κρανίδι (τρία χιλιόμετρα) και είναι το ψαροχώρι της περιοχής με μεγάλο αλιευτικό στόλο, αν λάβουμε υπόψη και το μέγεθος του χωριού (μόλις 1.000 κάτοικοι). Έχει ένα πολύ καλό λιμάνι γεμάτο από καΐκια, βάρκες, τράτες και ανεμότρατες.

 

Το εικονιζόμενο υδροπλάνο είναι αυτό με το οποίο έχασε την ζωή του ο Αλέξανδρος Ωνάσης στις 24 Ιανουαρίου 1973, σε ηλικία μόλίς 25 ετών.

Piaggio P.136 Ιταλικό υδροπλάνο με μεταλική γάστρα και 2 ελικοφόρους κινητήρες, με ανασυρόμενο σύστημα προσγείωσης. Το πρωτότυπο πεέαξε για πρώτη φορά στα τέλη του 1948 και ολοκλήρωσε τις δοκιμές πιστοποίησης την άνοιξη του 1949. Χρησιμοποιήθηκε αρκετά από την Ιταλική αεροπορία για παράκτιες περιπολίες και διάσωση από αέρος.

Γενικά χαρακτηριστικά:

    * Χωρητικότητα ατόμων: 5
    * Μήκος: 10,80 μέτρα
    * Πλάτος: 13,53
μέτρα
    * Μέγιστο ύψος: 3,83 m μέτρα
    * Επιφάνεια φτερών: 25,10 τετραγωγικά μέτρα
    * Βάρος: 2.110 κιλά
    * Μικτό βάρος: 2.995 κιλά
    * Κινητήρες: 2 × Avco Lycoming GSO-480 εξαπίστονοι, ισχύος 340 ίππων σε κάθε πλευρά
    * Μέγιστη ταχύτητα: 335 χ.α.ω.
    * Αυτονομία: 1.450 χιλιόμετρα
    * Μέγιστο επιχειρησιακό ύψος πτήσης: 7.800 μέτρα

 

Σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται το καταπράσινο ιδιόκτητο νησάκι Κορωνίς. Η Κορωνίδα είναι νησίδα που βρίσκεται μπροστά από το λιμάνι της Κοιλάδας. Είναι πεδινό καταπράσινο νησάκι, ιδιοκτησίας σήμερα του εφοπλιστή Λιβανού. Πιστεύεται πως στην νησίδα Κορωνίδα οφείλει την ονομασία του το γειτονικό Κρανίδι, ονομασία που προέκυψε από παραφθορά του Κορωνίδα σε Κρανίδα και στη συνέχεια σε Κρανίδι. Το όνομα αυτό έφτασε να προσδιορίζει και την ευρύτερη περιοχή της νησίδας και τελικά πέρασε στον οικισμό του Κρανιδίου, που χτίστηκε στην περιοχή τον 15ο αιώνα και που διατήρησε αυτή την ονομασία.

 

Στην ακτή απέναντι από την νησίδα βρίσκεται το σπήλαιο Φράγχθι. Μέσα σε ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν στο συγκεκριμένο σπήλαιο με επι κεφαλής τον Thomas Jacobsen το 1967, ανακαλύφθηκε ένα στοιχείο που αποδεικνύει πως η ναυτιλία ήταν αναπτυγμένη στην περιοχή τουλάχιστον 10.000 χρόνια πριν, κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό όπως καταλαβαίνετε. Ανακαλύφθηκαν λοιπόν κομμάτια από οψιδιανό (ή οψιανό), το οποίο είναι ένα σκληρό υαλώδες ηφαιστειακό υλικό το οποίο φυσικά και δεν είναι προϊόν της περιοχής. Τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που εντοπίστηκαν στα ευρήματα του σπηλαίου, μαρτυρούν πως προέρχεται από την περιοχή της Φυλακωπής της Μήλου. Αποτελεί λοιπόν την απόδειξη, πως η περιοχή της κοιλάδας έχει μια τεράστια ιστορία στην ναυτιλία, καθώς μπορούσε να έχει εμπορικές δραστηριότητες με τα νησιά από το 8.000 πΧ.

Στο νησί διαμένουν τέσσερις κάτοικοι σύμφωνα με την απογραφή του 2001. Εκεί βρίσκεται βυθισμένο σε βάθος 15μέτρων ένα υδροπλάνο Piaggio P136

.
Ο βυθός είναι αμμώδης, με μέτρια ορατότητα τις περισσότερες φορές λόγω των ρευμάτων, αλλά το θέμα αποζημιώνει τον υποβρύχιο επισκέπτη.
Σε κατάσταση πολύ καλή και λόγω του μικρού βάθους, μας επιτρέπει να το θαυμάσουμε αρκετή ώρα. Χρειάζεται αρκετή προσοχή με την πλευστότητα μας διότι κάθε επαφή με τον λασπώδη βυθό σηκώνει ίζημα, κάνοντας τις συνθήκες ορατότητας ακόμα πιο δύσκολες!

Λόγω του μικρού βάθους που βρίσκεται  βυθισμένο το υδροπλάνο, μας δίνεται η δυνατότητα για λεπτομερή περιήγηση σε όλα του τα σημεία, ανακαλύπτοντας στο εσωτερικό του μικρές στείρες και κοπάδια από κοκκινόψαρα. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στην αριστερή του πλευρά, καθώς το σκαλωμένο δίχτυ μεταξύ φτερού και ατράκτου αυξάνει τον κίνδυνο για μπλεξίματα του εξοπλισμού μας υποβρυχίως.

Όσοι θελήσουν να θαυμάσουν το εσωτερικό του θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στο σκελετό του υδροπλάνου, διότι αρκετά σημεία του είναι αιχμηρά με κίνδυνο να τραυματίσουν τόσο τον δύτη, όσο και τον εξοπλισμό του.

Δεν είναι καθόλου απίθανη η συνάντηση μας με κοπάδια από μαγιάτικα, τα οποία δείχνουν μια ιδιαίτερη προτίμηση στον περιβάλλοντα χώρο του υδροπλάνου.

Στην πίσω πλευρά του χωριού βρίσκεται μία από τις ωραιότερες παραλίες της επαρχίας, η Λεπίτσα, με την ομώνυμη ταβέρνα. Ιδανική πρόταση για μια επίσκεψη σε ένα από τα ναυπηγεία της περιοχής.

Στην Κοιλάδα έρχονται από ολόκληρη την Ελλάδα για να φτιάξουν ξύλινα αλιευτικά (και τουριστικά) σκάφη στα δύο μεγάλα ναυπηγεία της, καθώς το χωριό έχει παράδοση σε αυτές τις κατασκευές.

Στον δρόμο της επιστροφής αξίζει μια στάση στο χωριό Δίδυμα. Το όνομα του χωριού οφείλεται στις δίδυμες κορυφές του Δίδυμου όρους, που υψώνονται πάνω από την εύφορη κοιλάδα όπου βρίσκεται το χωριό.

Ιδιαίτερο στίγμα στο τοπίο δίνουν οι δύο σπηλιές "Δολίνες", οι οποίες βρίσκονται δίπλα στο χωριό και στους πρόποδες του βουνού.

Τα 2 εκκλησάκια μέσα στην μεγάλη τρύπα - η οποία δεν είναι ορατή από το δρόμο και περιστοιχίζεται από πευκοδάσος - είναι του Αγίου Γεωργίου (στην είσοδο δεξιά ) και απέναντι είναι του Αγίου Σωτήρα. Ο Άγιος Σωτήρας γιορτάζει την 6η Αυγούστου κάθε χρόνο. Η είσοδος στην μεγάλη τρύπα απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή.

Χρησιμες πληροφοριες

Η κατάδυση έγινε με τη βοήθεια του Γιάννη Αλεξάκη - Porto Heli Scuba Club http://www.greekdiving.com/

ΛΙΜΕΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΟΙΛΑΔΑΣ 27540-61200

ΛΙΜΕΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΟΡΤΟΧΕΛΙΟΥ 27540-53333  27540-51408

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΔΙΔΥΜΩΝ 27540-71233

ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΔΙΔΥΜΩΝ 27540-71233

ΑΣΤΥΝ. ΤΜΗΜΑ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ 27540-21210 ,27540-22533, 27540-21597

 

 

Δημοσιεύτηκε στις: 31/12/2010






Τελευταία άρθρα της κατηγορίας
Αλπικές λίμνες Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας......
(Δημοσιεύτηκε στις: 28/02/2013)
Ομάν - Αραβική πανδαισία......
(Δημοσιεύτηκε στις: 01/03/2011)
Ένα ταξίδι στον εξωτικό Μαυρίκιο.......
(Δημοσιεύτηκε στις: 09/01/2011)
Ταξιδιωτικό στην Κρήτη......
(Δημοσιεύτηκε στις: 31/12/2010)
Ταξιδιωτικό στην Κύθνο......
(Δημοσιεύτηκε στις: 31/12/2010)
Πόρτο Χέλι - Το Βυθισμένο υδροπλάνο της Κοιλάδας......
(Δημοσιεύτηκε στις: 31/12/2010)
Προορισμός: Μάλτα......
(Δημοσιεύτηκε στις: 24/12/2010)
Προηγούμενες Δραστηριότητες