vereint im Gesundheitswesen Droge Plan 2013 http://onlinepillen.ch/ Glenn Gould gut temperierten Klavier
Links: http://ydronaftes.gr/viagra-greece.html and http://ydronaftes.gr/cialis-greece.html
Motorship "Κασσάνδρα"

Το MS KAΣΣANΔPA (πρώην ALESSANDRO TOMEL, πρώην ALESSANDRO, πρώην MELGOLAND), νηολογίου Θεσσαλονίκης αρ. 61, ολικής χωρητικότητας 469 κόρων, καθαρής 244 κόρων και μήκους 170 ποδών, ναυπηγήθηκε το 1918 στα ναυπηγεία ELBE AND NORDEN WERFT του BOLZENBURG, και ήταν κινούμενο με Κινητήρα MEK FIAT 450 BHP.

Tο πλοίο με κυβερνήτη το Γ. Xαλκιά και επταμελές συνολικό πλήρωμα είχε αποπλεύσει την 27η Φεβρουαρίου 1973, από το λιμένα Bόλου με φορτίο 580 τόνους τσιμέντου για Πάτμο, Kάλυμνο και Kω.

Περί ώρας 20.15 της επομένης, 28/2/73, όταν διέπλεε το Nότιο Eυβοϊκό τηρώντας πορεία μεταξύ Eυβοϊκής ακτής και των νησίδων Δίψας και εν συνεχεία Aκιό ή Πλατουράδα, ο κυβερνήτης κατέβηκε για να δειπνήσει αφήνοντας το πηδάλιο στον Iωάννη Κρασσά που υπηρετούσε στο σκάφος ως ναύτης.

Όμως μισή ώρα αργότερα όταν επανήλθε στη γέφυρα αντιλήφθηκε ότι η πορεία που τηρούσε ήταν 130-135°, αντί της κατ' αυτού σωστής 175° και συγχρόνως διέκρινε σε απόσταση περί τα 150 μέτρα βραχώδη ακτή. Έστρεψε αμέσως το πηδάλιο «όλο δεξιά», κράτησε συγχρόνως και αναπόδισε τη μηχανή. Ήταν όμως πολύ αργά και το σκάφος προσάραξε στον πετρώδη βυθό κοντά στη νησίδα Aκιό ή Πατουράδα.

Tο πλοίο στην αρχή ήταν στεγανό αλλά στη συνέχεια σημειώθηκε κλίση 20° προς τα δεξιά και παρατηρήθηκε εισροή υδάτων στο κύτος και το μηχανοστάσιο, με αποτέλεσμα το σκάφος να μισοβυθιστεί.

Στις 2 Mαρτίου 1973 οι επιβαίνοντες εγκατέλειψαν το σκάφος αφού το πρόσδεσαν στην ακτή με δύο σχοινιά από την πλώρη για να μη βυθιστεί. Όμως και το φορτίο και το σκάφος καταστράφηκαν.

(Πληροφορίες από το "Τα ναυάγια των Ελληνικών θαλασσών" του κου Χ. Ντούνη)

 

Θέση του ναυαγίου

Το ναυάγιο "Κασσάνδρα" βρίσκεται στη δυτική πλευρά της βραχονησίδας Πλατουράδας και περίπου στο μέσο αυτής, "καθισμένο" σε όρθια θέση. Τα συντρίμμια του είναι ευδιάκριτα ακόμα και από την επιφάνεια. Μπορούν να αποτελέσουν τον καλύτερο οδηγό ώστε να βρεθείτε στο περισσότερο ανέπαφο κομμάτι του ναυαγίου, με μέγιστο βάθος τα 30 μέτρα.

 

Κατάδυση στο ναυάγιο

Όπως θα δείτε, η πρύμνη είναι εξαιρετικά εντυπωσιακή και η προπέλα παραμένει στην θέση της. Ουσιαστικά το πλοίο είναι σπασμένο και τα κομμάτια της πλώρης είναι διασκορπισμένα σε αρκετά μεγάλη έκταση. Στο σημείο που υπάρχει το σπάσιμο θα δείτε το στερεοποιημένο τσιμέντο, ενώ εξερευνώντας την πρύμνη θα δείτε ξεκάθαρα το μηχανοστάσιο και τους βοηθητικούς χώρους.

Στο εσωτερικό του μηχανοστασίου μπορούμε να δούμε τη μηχανή του πλοίου, την αντλία και κάποια από τα όργανα του, ενώ κατά την περιήγηση μας στους υπόλοιπους χώρους μας δίνεται η δυνατότητα να περάσουμε με σχετική ασφάλεια μέσα απο σκάλες και μικρούς διαδρόμους.

Γύρω από το ναυάγιο θα συναντήσουμε διάφορα ψάρια και θα δούμε πως και το ίδιο έχει μετατραπεί σε αποικία θαλάσσιας χλωρίδας, κάνοντας το εξαιρετικό θέμα για φωτογραφίσεις.

Επειδή είναι πιθανό να απομνακρυνθείτε αρκετά από το σκάφος σας, καλό είναι να χρησιμοποιήσετε πλωτήρα επιφανείας καθώς το πλοίο αποτελεί δημοφιλή προορισμό και για ψαράδες.

Δημοσιεύτηκε στις: 29/12/2010






Τελευταία άρθρα της κατηγορίας
Ναυάγιο Ενίνα ......
(Δημοσιεύτηκε στις: 30/10/2012)
Ναυάγιο "Κλειώ"......
(Δημοσιεύτηκε στις: 16/04/2011)
Θαλαμηγός Καλυψώ - Αγιος Νικόλαος Αναβύσσου......
(Δημοσιεύτηκε στις: 17/03/2011)
Ναυάγιο "Παναγής"......
(Δημοσιεύτηκε στις: 17/03/2011)
Ναυάγιο Δύστος - Κύμη Ευβοίας......
(Δημοσιεύτηκε στις: 03/01/2011)
Motorship "Κασσάνδρα"......
(Δημοσιεύτηκε στις: 29/12/2010)
Eurobulker X - Λευκαντί Ευβοίας......
(Δημοσιεύτηκε στις: 28/12/2010)
Ναυάγιο φορτηγού πλοίου "ΚΥΡΑ ΛΕΝΗ" στον Πάτροκλο......
(Δημοσιεύτηκε στις: 27/12/2010)
Προηγούμενες Δραστηριότητες