vereint im Gesundheitswesen Droge Plan 2013 http://onlinepillen.ch/ Glenn Gould gut temperierten Klavier
Links: http://ydronaftes.gr/viagra-greece.html and http://ydronaftes.gr/cialis-greece.html
Eurobulker X - Λευκαντί Ευβοίας

Ιστορικό του πλοίου

Eurobulker X, πλοίο τύπου Bulk Carrier (πρώην Matumba, πρώην Alangos, πρώην Galea) με σημαία Καμπότζης, ολικής χωρητικότητας 19916 κόρων, και καθ. 13780 κόρων, μεταφορικής ικανότητας 35264 τόνων, μήκους 196 μέτρων, ναυπηγήσεως του 1974 στα Ισπανικά ναυπηγεία Astilleros Espanoles της Σεβίλλης, κινούμενο με μηχανή Sulzer 11,500 BHP.

Το πλοίο άνηκε στον όμιλο του Έλληνα εφοπλιστή Σταύρου Ηλία, αποκτηθέν το Φεβρουάριο του 1998 από την εταιρία Medway (Δ. Δελαπόρτας Θ. Γιαννούτσος) στην οποία ανήκε από το 1994 μέχρι το 1998 με το όνομα Matumba, ενώ με το ίδιο όνομα άνηκε προηγουμένως από το 1992-1994 στον εφοπλιστή Μούσκα. Το 1998, ο τελευταίος πλοιοκτήτης το μετονόμασε από Matumba σε Eurobulker X.

Το πλοίο ήταν επανδρωμένο με αλλοδαπό πλήρωμα εκτός του Έλληνα Υποπ/ρχου Νικολ. Πανταζή.
Την 1η Σεπτεμβρίου 2000 ευρισκόμενο επ' αγκύρα στο Λευκαντί της Χαλκίδας, κατά την διάρκεια φόρτωσης φορτίου τσιμέντων κόπηκε στα δύο. Ενας Ουκρανός έχασε την ζωή του ενώ αλλα τέσσερα μέλη του πληρώματος τραυματίστηκαν. Προκλήθηκε διαρροή καυσίμων η οποία και παρασυρθείσα από τα ρεύματα ρύπανε τις ακτές.

Το φορτηγό πλοίο είχε καταπλεύσει στη Χαλκίδα στις 28 Αυγούστου, προερχόμενο από την Τουρκία και με προορισμό την Αίγυπτο. Διαχειρίστρια εταιρεία του Γιουρομπάλκερ ήταν η Arrow Finance, με έδρα τον Πειραιά.

Οι συνέπειες απο το ναυάγιο, ήταν άμεσα ορατές, καθώς τα πετρέλαια του κατέκλυσαν τις γύρω ακτές, ακόμα και αν ενεργοποιήθηκαν άμεσα οι υπηρεσίες και τα συνεργεία για να σφραγίσουν τις δεξαμενές του, γλιτώνοντας το περιβάλλον απο ακόμα μεγαλύτερη ζημιά.

Θέση του ναυαγίου, και κατάδυση σε αυτό

Το ναυάγιο είναι καθισμένο όρθιο, σε αμμώδη/λασπώδη βυθό. Ο εντοπισμός του είναι σχετικά εύκολος, καθώς εξέχει απο το νερό ενα κομμάτι του, μέχρι του ύψους των τριών μέτρων. Το βαθύτερο του κομμάτι βρίσκεται περίπου στα 35 μέτρα, αλλά ουσιαστικά το πλέον ενδιαφέρον κομμάτι του, βρίσκεται μεταξύ 10 και 20 μέτρων.

Λόγω του μεγέθους του, είναι αδύνατο να περιηγηθεί κάποιος σε αυτό σε μια μονάχα κατάδυση. Γενικά είναι σε πολύ καλή κατάσταση, και αν έχετε την τύχη να το επισκεφθήτε κάποια μέρα με καλή ορατότητα, σίγουρα θα σας εντυπωσιάσει. Στην πλώρη, εντυπωσιακή είναι η "μπάλλα" του πλοίου, καθώς και κάποιες καταπακτές, ενώ στην πρύμνη, μια περιήγηση στην τεράστια του προπέλα, είναι απολύτως απαραίτητη.

Εξίσου εντυπωσιακό είναι το σημείο που έσπασε το πλοίο, καθώς το τσιμέντο που περιείχαν τα αμπάρια του, στερεοποιημένο πλέον, θυμίζει σεληνιακό τοπίο.

Καθώς θα περιηγείστε στην πρύμνη του πλοίου θα έχετε την δυνατότητα να ρίξετε μια ματιά και στο εσωτερικό του, καθώς τα περισσότερα απο τα παράθυρα του είναι σπασμένα και επιτρέπουν την ασφαλή παρατήρηση του. Μπορείτε να δειτε την κουζίνα του πλοίου, κάποιους διαδρόμους και καμπίνες πληρώματος, καθώς και χώρους όπως το δωμάτιο που βρίσκεται το σύστημα πυρόσβεσης. Το πλοίο επιτρέπει την δυείσδυση σε αρκετά σημεία, κάτι όμως που δεν προτείνεται σε καμία περίπτωση, καθώς τόσο το ίζημα που υπάρχει μέσα του, όσο και το γεγονός του οτι οι ψευδοροφές του διαλύονται ακόμα και με τις φυσαλίδες της εκπνοής μας μπορεί να θέσει κινδύνους στην κατάδυση μας.

Αντίθετα, είναι εξαιρετικά εύκολη και σχετικά ασφαλής μια μικρή δυείσδυση στην γέφυρα του πλοίου, όπου θα μπορέσουμε να δούμε τα όργανα πλοήγησης και ελέγχου του.

Στην περιοχή δραστηριοποιούνται κάποια καταδυτικά κέντρα, και προσωπικά είχα επιλέξει το Sacco Diving για τις καταδύσεις μου εκεί. Τα παιδιά είναι πολύ καλοί γνώστες του ναυαγίου, και μπορούν να σας κάνουν μια εξαιρετική παρουσίαση για αυτό πρίν καταδυθείτε καθώς διαθέτουν πολύ χρήσιμο ενημερωτικό υλικό σχετικά με το πλοιο.

Το αρνητικό σημείο, όπως προανέφερα είναι η ορατότητα που συνήθως επικρατεί, η οποία κυμαίνεται απο μέτρια εώς κακή τις περισσότερες μέρες του χρόνου. Οπότε, εύχομαι να σταθείτε τυχεροί όταν αποφασίσετε να το επισκεφθείτε.

Ακόμα και αν έγιναν οι εργασιες απάντλησης του πετρελαίου που υπήρχε στο πλοίο, είναι συχνό φαινόμενο το να συναντούμε μικρά ίχνη πετρελαίου στην επιφάνεια. Καλό είναι να είσαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς δεν είναι και ότι καλύτερο το να βρεθεί ο εξοπλισμός σας αντιμέτωπος με το πετρέλαιο!

Δημοσιεύτηκε στις: 28/12/2010






Τελευταία άρθρα της κατηγορίας
Ναυάγιο Ενίνα ......
(Δημοσιεύτηκε στις: 30/10/2012)
Ναυάγιο "Κλειώ"......
(Δημοσιεύτηκε στις: 16/04/2011)
Θαλαμηγός Καλυψώ - Αγιος Νικόλαος Αναβύσσου......
(Δημοσιεύτηκε στις: 17/03/2011)
Ναυάγιο "Παναγής"......
(Δημοσιεύτηκε στις: 17/03/2011)
Ναυάγιο Δύστος - Κύμη Ευβοίας......
(Δημοσιεύτηκε στις: 03/01/2011)
Motorship "Κασσάνδρα"......
(Δημοσιεύτηκε στις: 29/12/2010)
Eurobulker X - Λευκαντί Ευβοίας......
(Δημοσιεύτηκε στις: 28/12/2010)
Ναυάγιο φορτηγού πλοίου "ΚΥΡΑ ΛΕΝΗ" στον Πάτροκλο......
(Δημοσιεύτηκε στις: 27/12/2010)
Προηγούμενες Δραστηριότητες